Kassa! Kassa!

cover van het boek

Een unieke kijk op reclame uit 1914-1918 die de oorlog gebruikte om producten aan te prijzen.

Kenmerken

  • jaar uitgave: 2013
  • kostprijs: 29.95
  • ISBN: 978-90-5826-967-6
  • auteur: Anthony Langley & Bert Govaerts
  • uitgeverij: Davidsfonds Uitgeverij

Meer info

Hoewel oorlog vaak samenhangt met een algemene economische crisis, betekent het voor sommige sectoren ook big business: wapenhandelaars en leveranciers van legeruniformen zaten in niet stil tijdens 1914-1918. Maar ook minder voor de hand liggende bedrijven haalden hun voordeel uit de oorlog. Vandaag zou geen enkele handelaar het durven zijn producten aan te prijzen met oorlogsargumenten, maar in de Eerste Wereldoorlog draaide niemand daar zijn hand voor om. Het meest schokkende bewijs is de talrijke reclame in de oorlogstijdschriften. Een interessante kijk op deze periode in onze geschiedenis.

Thema's:

ECONOMIE - GELD VERDIENEN - ONDERNEMEN

Gerelateerde items:

Terug naar resultaten